נתניהו בישיבת הממשלה: "הציבור ידע על מה הוא מצביע"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו בישיבת הממשלה: "הציבור ידע על מה הוא מצביע"

לאור הביקורת הנשמעת מאז פרסום הרפורמה של לוין כביכול הציבור לא ידע על הצעדים המתוכננים, ראה"מ נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אמרנו זאת אין ספור פעמים, ומיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט"

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה, להפגנת השמאל שנערכה אמש בתל אביב, ולקולות הנשמעים כעת הטוענים שהציבור לא ידע על הכוונה לבצע רפורמה במערכת המשפט.

"לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות" פתח נתניהו. "מליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביעו עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט".

"אני שומע בימים האחרונים ניסיון לטעון שהציבור לא ידע על מה הוא מצביע" המשיך נתניהו. "אז הנה ציטוט, אחד מיני רבים, שלי ושל חבריי מתוך מערכת הבחירות, זה ציטוט שלי: "אנחנו נעשה את התיקונים הדרושים במערכת המשפט מתוך שיקול דעת ואחריות. אנחנו הולכים לתקן את המערכת, להציל אותה ולא להרוס אותה".

"חבריי ואני, שרבים מהם נמצאים כאן סביב לשולחן, אמרנו זאת אין ספור פעמים, ומיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט. יותר מזה, הם דרשו זאת מאיתנו. כל אחד שהיה בכינוסי הבחירות שלנו, במרכזי הערים, בשכונות, שמענו את הקול עולה מהקהל. ויש גם רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו שידעו והסכימו שיש צורך לערוך תיקונים יסודיים במערכת המשפט" הוסיף נתניהו.

"הקריאה הזאת באה לאורך השנים, משורה ארוכה של שרי הממשלה מכל הקשת הפוליטית. כולל טומי לפיד ז"ל, יעקב נאמן ז"ל, חיים רמון, דניאל פרידמן ועוד רבים אחרים. דברים ברוח זו נאמרו ע"י ממשלות מימין ומשמאל, ואף אחד לא חשב אז לומר שמדובר ב"קץ הדמוקטיה". לאמיתו של דבר, מה שאנו מבקשים לעשות הוא להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה, ושקיים היום בכל הדמוקרטיות המערביות" אמר.

"צריך לקיים שיח ענייני, מעמיק, רציני, בוועדת החקיקה, בוועדת החוקה של הכנסת, ולא להיסחף לסיסמאות מתלהמות של מלחמת אחים והרס המדינה. אני חייב להגיד כשאנחנו היינו באופוזיציה לא קראנו למלחמת אחים ולא דיברנו על הרס המדינה, גם כשהממשלה החליטה החלטות שאנחנו התנגדנו אליהם בתקיפות, ואני מצפה מראשי האופוזיציה לנוהג בדרך דומה".

"אני משוכנע שאחרי השיח החשוב והמעמיק בוועדת החוקה אנחנו נשלים את חקיקת הרפורמה באופן שיתקן את הנדרש לתיקון, יגן בצורה מלאה על זכויות הפרט ויחזיר את האמון של הציבור במערכת המשפט, שכל כך זקוקה לרפורמה הזאת" כך ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה.

בסיום הדברים, התייחס ראש הממשלה להסתלקותו של מרן הגר"ש בעדני זצ"ל ואמר: "אני מבקש להוסיף כמה מילים על לכתו של הרב שמעון בעדני, אחד ממנהיגי הציבור ואחד מהרבנים המובילים של מדינת ישראל. הוא היה אישיות גדולה מאוד, מורה גדול מאוד ומנהיג רוחני שרבים רבים הכירו באישיותו וגם הלכו בדרכו. אני יודע עד כמה קשה היא פטירתו, אני יודע כמה זה קשה למשפחתו ולמוכיריו הרבים שנמצאים גם סביב השולחן הזה".



0 תגובות